Information frakt och returer

Frakt och returer

Transportföretag och priser

Alla priser som visas på Audilos produkter är inklusive moms. Till detta pris tillkommer leveranskostnad.
Du kan se beloppet för leveranskostnader genom att lägga till produkten i din korg innan köpet.

Vi erbjuder gratis fraktkostnader under vissa villkor (villkor visas i korgen beroende på transportörföretag eller med en kampanjkod under specifika perioder)

Leverans

Alla beställningar skickas med post (spårat brev, delivengo eller colissimo), Chronopost.

Beträffande expressleverans (Chronopost):
Beställningar som valideras och betalas före kl. 15.00 skickas vanligtvis samma dag, beställningar som mottas och betalas efter kl. 15.00 skickas nästa arbetsdag, utom i undantagsfall vid lagerbrist (i detta fall kommer du att meddelas via e-post eller telefon).

När det gäller de andra transportörerna (Colissimo, spårat brev, inter) skickas beställningarna inom 24 timmar (med undantag för beställningar på fredagar ​som skickas följande måndag).

- Leveranstiden för beställningar som skickas av La Poste är 48/72h (leveranstid garanteras inte)

- Leveranstiden för beställningar som skickas av Chronopost är 24 timmar: Beställningar levereras dagen efter expedition, före kl. 13.00.

- Leveranstiden för beställningar som skickas med Mondial Relay är längre, cirka 8 arbetsdagar (modul för närvarande under underhåll).

Returer

1) Ångerrätt

I enlighet med GTC har du en period på 14 dagar från mottagandet av produkten för att ändra dig och returnera en beställning som inte ger dig full tillfredsställelse.

I sådana fall skickar du tillbaka de artiklar som du inte vill behålla. Du måste skicka med alla tillbehör, plast och påsar.

De måste vara i perfekt skick och förpackningen får inte vara skadad. Produkterna måste vara i ett sådant skick att de kan säljas. Om den minsta försämring noteras eller om föremålet inte är komplett kommer det att returneras till dig och du kommer inte att återbetalas (artikeln kommer då att betraktas som använd och därför inte ny).

Audilo måste ge sitt medgivande innan produkten skickas vilket görs via kontaktsektionen eller ditt konto.
Bifoga en kopia av fakturan och ange att du önskar en återbetalning.

Returadress: Audilo SAV, 8 passage des deux sœurs, 75009 Paris.

Kunden står för returkostnaden.
Mer informations finns på sidan "14 dagar för att ändra dig"

Observera att i enlighet med konsumentlagen (DGCCRF).
Ångerrätten gäller inte för varor som har öppnats av konsumenten efter leverans. Ångerrätten gäller inte heller för artiklar som därför inte kan returneras eller tas tillbaka av hygien- eller hälsoskyddsskäl.
Detta gäller alla produkter som har kontakt med huden (hörselskydd, öronskydd, hörlurar, ljudkuddar etc.).

DU har ångrat dig och vill returnera din vara: klicka här

2) AFTER SALES-SERVICE

Som en del av ett serviceförfarande (artikel under garanti) måste du returnera enheten till oss tillsammans med dess tillbehör och originalförpackning. Bifoga en kopia av fakturan och ange felet.
Skicka ditt paket till:

Audilo
8 passage des deux sœurs
75009 Paris

Vid mottagning kommer ett test att utföras för att hitta felet. Om detta bevisas kommer enheten att skickas till vår tillverkare.
Efter validering av den senare, kommer enheten antingen att repareras eller ersättas av en ny produkt om den finns i lager. Om artikeln inte längre tillverkas, kommer en motsvarande produkt eller en kredit på köpbeloppet att skickas till dig.
En återbetalning kommer inte att göras under några omständigheter vid en serviceretur (endast en produktbyte eller kredit).

Räkna med cirka 3 veckors handläggningstid.

Vill du returnera en produkt och använda garantin: klicka här


Varje öppning av ärende såväl för återkallelse av köp som för kundservice kommer att göras på skriftlig begäran via länkarna ovan.
Inget ärende om inte gjorts via nämnda länkar kommer att beaktas.